tisdag 5 november 2013

Utflykt i november

Jag har varit vid Glädjekällan idag, eller Forsemölla som det heter i verkligheten. För er som inte vet är Glädjekällan en film av Richard Hobert, inspelad på Österlen för tjugo år sen. Naturen och känslan är det vackraste i filmen och idag fick jag äntligen glädjen att besöka detta ställe. Med lunchmackor och tevatten i väskorna tog vi oss dit, jag, mina rehabiliteringsledare och en nyanländ till gården. Geggiga vägar, ensamma löv vajandes på sina grenar och ett allt starkare ljud från forsen. Jag njöt från början till slut. Natur, skogen och vattnet och ljudet tillsammans gör allt så helt och fullkomligt. Vi gick genom skogen och tog oss över ett stengärde och kom in i en helt ny miljö, på Mandelmanns ägor. Stenar och gräs, enar och lövträd. Utsikt ända bort till havet och här och var betande får. Storslaget, svårslaget.

Njut av bilderna och försök plocka fram ljudet av forsande vatten. Trevlig kväll!

Forsemölla, Glädjekällan
Öronbedövande vattenfall, ljuv musik
Mandelmanns ägor, havet i horisonten, en svag regnbåge på himlen
När hösten vägrar ge efter

7 kommentarer:

  1. Vilket ställe! Låter som balsam för själen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen som balsam. Jag log både på ut- och insidan.

      Radera
  2. Svar
    1. Det finns så många fina och outforskade platser i ens närhet. Kram

      Radera
  3. Det ser ju helt underbart ut :)
    / LillaMy!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin utflykt. Jag måste titta efter exakt var det ligger. Tack för tipset Sandra. Kram

    SvaraRadera