tisdag 12 november 2013

Power nap-Törnrosa

Dottern somnade klockan fem igår. Hon missade middag och en stund med pappa, hamnade i säng klockan sju och vaknade efter tretton timmar. En glad tjej, full av bus och hungrig som en varg. Hon gjorde en Törnrosa, power nap-varianten, utan den hemska andedräkten och en prins som stod och ruskade henne. Att natten varit uppstyckad som vanligt är inget att hänga upp sig på. Det är väldigt stökiga nätter, jag och maken är uppe åtminstone två gånger var för att stoppa om täcket, leta upp gosekatten eller bara stryka över håret på tösen.

Maken är på jobbet, barnen på skola och förskola och jag sitter ner en stund innan det är dags att köra till gården. Huvudvärken har klingat av men istället har en påtagligt irriterande tinnitus slagit sig till ro i mitt huvud. Jag får nog sjunga bort surret under dagen och vara så trött ikväll att sömnen tar över innan oljudet får mig att snurra femtioelva varv i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar