lördag 9 november 2013

På vift

Regn och regn och blåst. Hela vägen hemifrån och upp till Kristianstad regnade det. Ännu mera efter det. Jag är glad att min knallblåa regnkappa följde med idag, utan den skulle det blivit blubblubb in på bara huden.

En egen dag, bara jag och huvudvärken. Började med en behandling, steg ett av tre. Fortsatte in i centrum där jag hittade önskekängorna nummer ett på rea. Sallad med serranoskinka, soja bönor och avocado till lunch. Vidare i myllret, hittade en ny rem till gamla armbandsuret. Köpte en bok som var mitt sällskap på Café Felix. Beställde sushimiddag på tillbakavägen. Nu ligger jag raklång i sängen på ett Bn'B  och varvar ut. Klockan är fem och här ska jag ligga, bortsett från middagen. Jag, tystnaden och så småningom Downton Abbey.

1 kommentar:

  1. Förutom huvudvärken tyckte jag det lät som en dag precis i min smak. Önskekängorna var riktigt Pippi-aktiga:-) SÅ fina! Grattis! Hoppas du hade en fin kväll med Downton. Här i landet sänds denna härliga serie på söndagskvällarna så här ligger jag på ett hotellrum och väntar spänt. Största kramen till dig, min vän.

    SvaraRadera