lördag 2 november 2013

Monster, regn och feber

Klockan två var vi redo, monsterna kunde komma. En efter en, den ene läskigare än den andre, lämnades pojkarna av hos oss. De slog sig ner i den spökpyntade lokalen och gapade stort åt vad vi sa. Jag hade klätt ut mig till pirat, skäggig och hålögd. Regnet sköljde över gården och det var ganska svalt ute. Ungarna vräkte i sig popcorn och tittade skeptiskt på de avhuggna fingrarna jag och barnen hade gjort. Bubbelblodet gick åt och rätt vad det var skrämdes de av något som knackade på fönstret. Jag kunde inte låta bli att busa med dem. Grabbarna rusade ut och sen var det äppelkrig och äppelkastning i trädgården. Godispåsar fick in dem igen för en stund och sen for de tillbaka ut i regnet. Det var sex trötta pojkar som tackade varandra för en rolig eftermiddag.

Piraten knackade på fönstret till skräckpartyt.
Inne i huset stod en ännu tröttare tjej, lillasyster var helt slut. Vi upptäckte varför efter ett tag, febern hade intagit hennes kropp. Hon var tuff och höll ihop de två timmar partyt varade. Sen tog det slut. Hon somnade med huvudet i mitt knä och alldeles nyss bar F upp henne till sängen.

Nu är det bara fyrtiofem minuter kvar till säsongsstarten av Downton Abbey, jag längtar. Sen ska jag sova. Ligga raklång i sängen och sova hela långa natten.

Feber, alldeles för varm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar