torsdag 7 november 2013

Med full kraft

Lilla tösen kommer att vara hemma imorgon också. Hon ligger precis på febergräns och humöret pendlar upp och ner hela tiden. Ansiktet är blekt och ögonen röda. Idag har det åtminstone gått ner både mat och dryck och lekstunderna har varit längre. Storebrors utslag finns kvar och han har en tid på vårdcentralen imorgon, två besök på en vecka. När denna period av diffusa sjukdomstillstånd är över siktar vi på att ha ett vanligt rulla-på-liv fram till nästa år någongång.

Till min glädje upptäckte jag att huvudvärken var frånvarande i morse. Det kändes klart i huvudet, nästan lätt. Strax efter klockan elva knackade det på i skallen och sen rusade värken över mig med full kraft. Det jag varit utan i fem timmar kom i dubbel dos och jag visste varken ut eller in. Dotterns gnissel lät dubbelt så högt och tinnitusen brummade på ännu lite mera. Att bita ihop gör det inte bättre, så jag gick på halvfart fram till kväll. När godnattsagan var läst somnade jag intill dottern i stora sängen. En kort paus som gjorde att jag nu orkar med resten av kvällen. Klockan nio börjar semifinalen i "Hela Sverige bakar", det tänker jag inte missa. En kopp te och några kex får vara substitut för allt det goda som bakas fram i TV-rutan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar