lördag 30 november 2013

God natt snart?

En sån lördag. Jag hade gärna gett den till någon annan. Någon som vet hur lördagar som denna ska tas.

Hämta släp, fylla släp med skräp, återvinningen, köpa utegran, lämna av utegran, lämna tillbaka släp, komma hem och leverera godis till barnen, träna (så skönt att träna och se på serie samtidigt), bära ut fönsterlampor, bära in adventsljusstakar och annat smått, placera ut, få blodsockerfall, duscha, duscha treåring, göra middag, äta middag i allt utom lugn och ro, mellanlanda i soffan, lägga treåring, koka över, läsa saga och sjunga, lugna ner sig.

Den som säger "nej" till mig nu kommer att få en propp. Jag tar mitt vinglas och går på datumljusjakt i huset. Slår in adventspresenter till barnen och ser fram emot ett avsnitt av Downton Abbey. Sen ska jag sova, det är två veckor sen jag hade sovmorgon. Imorgon är det december och första advent. Det kan bara bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar