fredag 15 november 2013

Frostiga fredag

Brr, minusgrader på morgonen och alldeles för kalla golv i huset. Då är det fint att värma händerna på kaffemuggen och sätta sig alldeles intill elementet i köket. Barnen skuttade omkring i de prassliga lövhögarna innan det var dags att gå till bussen. "Det luktar vinter!", utbrast sonen och drog in djupa andetag. Ja, det var verkligen vinter i luften. Innan jag och dottern gick in i värmen plockade vi äpplen som låg och glimmade på gräsmattan. Iskalla med fastfrusna löv på skalet. Förtjusande förföriskt.


Mina nya glasögon är klara för hämtning så jag ska alldeles strax sätta mig i bilen och köra till Ystad. När jag ändå är iväg kan det passa bra med en fika på egen hand. Titta på människor och äta köpekakor. I eftermiddag ska hela familjen hämta paket som ligger och väntar på olika utlämningsställen. Nu är det spännande saker på gång. Jag håller det hemligt ett tag till, karamellen är vår att smaka på ett tag.

1 kommentar:

  1. Det luktar vinter! Så härligt uttryckt! Vad spännande det låter med den där karamellen ni suger på....;-) Ha en skön dag med kaffe och köpekakor. Här snörvlas och snyts det:-( Kramis

    SvaraRadera