onsdag 9 oktober 2013

Vila

Det stora fina trädet utanför huset har kommit igång ordentligt med att släppa löven. Gräsmattan färgas allt gulare och snart är det dags att skicka ut barnen för att prassla omkring och kanske själv ryckas med en aning. Först ska jag vila. På riktigt. Inte tvätta, inte plocka, inte åka till affären för att köpa nödvändigheter, inte rensa garderoben, inte sucka och bli stressad av ingenting. Istället ska jag sitta här i soffan och njuta av lugnet. Se en film, titta ut genom något fönster för att se allt det gula och röda och orangea. Låta ontet i magen släppa, vila bort huvudvärken och låta det ettriga surrandet inombords få lugna ner sig. Jag ska till och med mota bort den taskiga förkylningen som smugit sig på mig. Göra sånt som får mig att må bra och därmed och få igång lite lycka inombords. Mer än de små doser som tar slut nästan innan de fått fäste i hjärtat. Kvalitetstid med Sandra.

1 kommentar:

  1. Det låter bra, kvalitétstid med sig själv. Hoppas att du får bort huvudvärken, surrandet och magontet.

    Kram

    SvaraRadera