tisdag 29 oktober 2013

Vad hände?

Efter fyra timmar fick vi tillbaka strömmen i huset. Barnen hamnade i sina egna sängar mitt i natten då det for armar och ben överallt i den 160 cm breda sängen. Stormen hade dragit vidare och vanliga höstvindar svepte genom natten. När morgonljuset gav liv åt landskapet kollade jag våra ägor för att se vad som hänt under Simones framfart. Tujorna var välrensade och allt dött från dem låg på grusvägen. Höstlöven som legat överallt i trädgården hade samlat i några få högar - alldeles perfekt för barnen att hoppa runt i innan det var dags att åka iväg och göra dag. Dottern lämnades av hos min mamma, förskolan var nämligen strömlös och det är inte bra att varken ha värme, vatten eller spis när ett gäng barn ska tas om hand.

Jag körde en annan väg till rehabiliteringsgården och i skogspartierna syntes det många spår efter ovädret. Rotvältor, knäckta träd, grenar, soptunnor på flykt, en raserad lada och annat förväntat. Röjningsarbetarna hade gjort ett bra arbete och det var inga problem alls att komma fram längs de vägar jag åkte. Vi klarade oss väldigt bra precis här, andra delar av Skåne råkade mycket värre ut. Jag hoppas och önskar att alla mår bra.

Ser ni att löven i luften bildar ett hjärta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar