torsdag 17 oktober 2013

Tänka om

Att fånga en vild femmånaders katt på bild är inte det lättaste. Hon blev suddig, men precis lika söt ändå. Kissemissen är ett av de fina djur jag träffar på min rehabilitering. Djurgos, det är fint.


Tänka om, tänka rätt, omtanke, tankar om livet, det finns så mycket tänk här i världen. Jag är väldigt bra på att tänka. Det skulle jag vilja bli lite sämre på. Lägga energin på att vara istället.

Dagen har "varit" mer än vanligt. Ändå sitter jag här och känner stressen på insidan. Den fula som vet att imorgon smäller det, då kommer gästerna och då finns inget annat än perfektion. Imorgon ska perfektion få på skam så att det skorrar om det. Just det.

4 kommentarer:

  1. Skit i perfektion! Perfektion är tråkigt. Hade jag varit din gäst hade jag velat träffa dig, inte en förskönad bild av dig. Du är bra som du är, behöver inte anstränga dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Skit i perfektion! Perfektion är tråkigt. Hade jag varit din gäst hade jag velat träffa dig, inte en förskönad bild av dig. Du är bra som du är, behöver inte anstränga dig. Kram

    SvaraRadera
  3. Strunt i perfektionen om det går, och peka stort finger åt den! / LillaMy!

    SvaraRadera
  4. Håller med de andra, försök nu att strunta i det!
    Vilken underbart söt katt, fint ställe du verkar vara på <3

    SvaraRadera