fredag 4 oktober 2013

Möten

Fredag, möte med en ny människa. Öppna upp hjärtat och berätta hur du mår, även om jag aldrig sett dig förr och inte vet vem du är. Orden forsade ur mig, de ville aldrig ta slut. Långsamt kröp huvudvärken över mig, den gör det när processandet går på överfart. Hon gav ett fint intryck, hon som lyssnade på mig och log så snällt från stolen mitt emot. Vi ses om en månad, ha det bra.

Hjärnan ömmade mot skallen och jag slog mig ner mitt i sorlet, med en sojalatte och ett rusande hjärta. Det är fredag, jag tycker om denna avslutningsdag på vardagsveckan. Inga väskor att packa, inga kläder att plocka fram, ingen stress att komma i säng i tid. Bara vara tillsammans, äta gott, slappna av i soffan, krypa under filten, prata om dagen eller bläddra bland programmen på tv. Ja, jag tycker om fredagar.

Utsikt från bilen

1 kommentar:

  1. Jag tycker också att fredagen har en speciell plats bland veckodagarna. Inte så många måsten utan mer en mjuk avrundning.
    Nya möten är alltid laddade med olika tankar. Du verkade ha träffat rätt denna gång. Kan vara något att bygga vidare på. Samtidigt så jobbigt när man är i det, innan och precis efter. Kostar så mycket kraft och energi på flera plan. På sikt kommer förhoppningsvis det goda av det att bära frukt. Jag hoppas det för din skull. Kram

    SvaraRadera