söndag 27 oktober 2013

Mota

Mota bort allt det där som jag inte vill ha. Använda krafter jag inte har för att få bort det. Ge så mycket mer av sig själv än vad som borde vara möjligt och ändå känna att det inte når hela vägen. Huvudet bultar så att jag skulle vilja sätta en struvtving runt skallen för att leda bort det onda. Att ändå ha ont, men av en anledning som är synlig. En dum tanke som jag ändå tillåter mig att tänka för att avleda.

Trots allt har jag åstadkommit så mycket glädje inombords idag att det inte bara känns fel. Förmiddagspysslande med barnen. Vi skapade och skrattade och njöt tillsammans. Pratade om längtan efter jul och allt som hör därtill. Eftermiddagsbak med fyra små ivriga händer som inte kunde vänta till något var klart. Kramar och gos i soffan. Det kommer jag att ta med mig in i drömmarnas land, väva så hårt att allt det andra inte får en chans att komma fram. Jag ska somna till ljudet av en tilltagande vind och vaggas genom natten av stjärnor och vajande trädkronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar