onsdag 30 oktober 2013

Min bio

Det är sista veckan i oktober och barnen häromkring har höstlov. Mina små är på fritids och förskola och jag känner att det behövs lite extra skoj för att ge lite lovkänsla. Efter kvällsmaten skickade jag upp resten av familjen på ovanvåningen för att få ro att ordna en liten överraskning. Jag ordnade en biokväll för barnen. Det blev en kassa där de fick köpa biljetter, kiosk där de kunde köpa popcorn och godis och för att ge lite mer känsla klädde jag mig i en knallröd kavaj och intog rollen som biografanställd.

Barnen köpte överraskningen rakt av. De fnissade och köpte biljetter och snask och satte sig fint på sina platser med bara ett avbrott för att stänga av låtsasmobilerna. Filmen som visades var "Rio", en favorit här hemma. Imorgon får de se del två av filmen, då blir det inte popcorn och godis i kiosken. Kanske nötter och russin efter en kladdkakemuffins i kökscaféet.

1 kommentar:

  1. Det här gillade jag skarpt! Det skulle man ha tänkt på när grabbarna var yngre. Får vänta ett par år tills lilla Bäban har åldern inne :-)

    SvaraRadera