fredag 18 oktober 2013

Höst i mitt eget paradis


Fredag och riktig höst. Kall luft, bitande vindar och sol och moln omvartannat. Väldigt vackert. Den här dagen skulle jag vila. Ligga i soffan och läsa bok och kanske slumra till en stund. Ibland (läs rätt ofta) blir det inte som man tänkt sig (eller behöver för den delen). Lillasyster var orolig under natten och vi låg båda och stirrade ut i det månskensfärgade rummet. Hon vaknade med rosiga kinder, ledsna ögon och feber. Så det blev en hemmadag med dottern. Avbrott för att åka till förskolan och låta henne fotas tillsammans med de andra.

Tiden har runnit iväg, jag har inte hunnit med alls. När klockan var halv två satt axlarna uppe vid örsnibbarna och då var jag inte ens påklädd efter duschen. Tösen ropade efter mig från soffan och en timme senare var det dags att hämta på fritids. Föna hår och få på kläder, måla naglar (oj, vad jag och lilla prinsessan är glammiga nu) och sen var det dags att sätta sig i bilen. Först när båda barnen var installerade i bilen, och vi var på väg hem igen, kom känslan av helg och lite lugn i kanterna. Pepparkakor och Pelle Svanslös, barnen väntar otåligt på farmor och farfar som just nu sitter i ett flygplan för att om en och en halv timme öppna dörren och ropa på sina små älsklingar. Vilken helg det kommer att bli!

Jag önskar er alla en riktigt fin hösthelg med mycket glädje, sol och kärlek.

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg♡ njut med sväronen nu. Kram o trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera