tisdag 15 oktober 2013

Åt många håll

Den här dagen har varit mycket. Tankar åt olika håll, spretande och oroliga. Jag har provat ett nytt sätt att uttycka mig. Det tog tid, var intressant och efteråt förvånades jag av resultatet. Skogen tog mig i sin famn och det gav ett lugn, precis som vanligt. Tårarna har legat på vakt, ovetande om de behövdes eller inte.

Ett samtal ikväll har lugnat mig, då kom tårarna på riktigt. Många och tunga och fina mot kinderna. Oron består, det är nu det där okontrollerbara hotet ställer sig redo. Väntar tåligt, stilla och tyst.

Den andra oron har släppt en smula. Jag tror att det handlar om halsfluss. Den lilla rösten blev grötig och tung, lät annorlunda. Med hjälp av ficklampan kunde jag se små fula fläckar i halsen på pojken. Rackarns otyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar