söndag 20 oktober 2013

36 timmar

Helgen är nästan till ända. Gästerna har åkt hem, bowlingkalas har avverkats och jag har sovit en sväng i soffan. Det hände mycket i helgen och vilopauserna uteblev på grund av att jag inte ville missa ett endaste dugg. Det var barnens farmor och farfar som hälsade på oss mitt i höstens vackraste färgskala. Huset har vibrerat av alla skratt, allt bus och den energi som farit omkring. Vi åkte ut i skogen igår och njöt av luften, dofterna och en hel massa mat i magen.

Efter lunch idag åkte hela högen iväg, sonen släpptes av vid bowlinghallen och de andra åkte till Sturup för att se till att flyget norrut inte missades. Jag stod ensam kvar i huset och kände tomheten omsluta mig. En varm dusch och därefter slängde jag mig i soffan och bläddrade runt bland tv-kanalerna innan det var dags att hämta hem sonen igen. När familjen var samlad åt vi äppelpaj med glass och innan jag visste ordet av var det dags för middag och nu är klockan så mycket att barnen somnat i sina sängar och kvar i soffan sitter jag och maken och katten. Från kaminen kommer ett behagligt knastrande ljud och doften av eld och nytvättade kläder fyller rummet. Jag tror att det blir en tidig kväll, kroppen längtar redan efter att få sträcka ut sig mellan lakan och täcke. Imorgon är det ny vecka, igen.

1 kommentar: