torsdag 26 september 2013

Mörka morgnar

05:50, mobilen lyser upp och börjar spela en välkänd melodislinga. Under täcket är det varmt och skönt och utanför fönstret har morgonens första ljusstrimma brutit en linje i det annars så mörka. Det syntes inga stjärnor på himlen den här natten. Däremot fylldes drömmarna av otäcka händelser och hjärtklappning.

Morgonkaffet väntar i kannan och raggsockarna håller undan kylan från golvet. Trots mardrömmar känns det inte segt i kroppen. Att lägga mig tidigare var ett bra beslut. Jag vill orka idag. Idag ska jag också ha energiförvaltning som prio ett. En promenad i naturen, kanske med en av hundarna, är vad som känns bra. Lunch och en stunds vila för att sen spendera den sista delen med valparna. De flesta lämnar boet imorgon för att vara med sina nya familjer.

Jag ska vara lika klar i sinnet idag som den kyliga luften är klar mot mina rodnande kinder. Det blir en fin torsdag, jag lovar.

Vänta på skolbussen med barnen och soluppgången

1 kommentar:

  1. Käraste Sandra! Här var det massor att läsa! Är på turné i Sverige och har varken hunnit med bloggläsning eller haft tillgång till nät. Så underbart och spännande och lite läskigt det lät med vistelsen där på gården. Och valparna är så söta så söta. Jag hoppas att naturen hjälper dig tillbaka. Jag vill att du ska må bra, bäst. Du vet att jag hejar på dig! Största kramen

    SvaraRadera