fredag 27 september 2013

Hålla på

Det är en sån dag. Ni vet när saker och ting bara måste hålla på jäklas med mig. Saker som glider ur händerna. Mat som tvunget ska hamna på den splitternya toppen. Bestick som hamnar rätt i diskmaskinen men som ändå måste hoppa upp igen och lägga sig längst ner i botten. Redan i förmiddags tyckte jag att det var något som skulle jäklas med mig. Nu har jag gett upp och ger allt för att trycka ner de tråkiga känslorna som väller fram när det går i fel takt.

Fredag, en dag för återhämtning. Också en dag då jag efter noga övertalande ställde mig på crosstrainern och körde för fullt. Mycket tack vare en app till telefonen, psy-trance rakt in i öronen. Det gick bra, bättre än någonsin. Tack till mig själv för tågan att inte strunta i det. Det var vila mot träning. Båda lika välbehövliga, viktigt att ta hand om båda delar.

Jag tog mig också tid att åka iväg och hälsa på min syster och hennes fru i deras alldeles egna hus. De river och spacklar och gipsar och svär och eldar skit och skapar sig ett hem. En stor skola som slitits ner rejält under årens lopp, det krävs mod och ork och framtidsvisioner när papperna skrivs under. Allt det som de gör är tufft och jag är säker på att de kommer att ro det i hamn och stå med ett fantastiskt resultat när tiden är inne.


Termometern i vardagsrummet har visat på sjutton grader hela dagen. Jag har legat under filten i soffan, dubbla par strumpor och likaväl iskalla fötter. Nu är det upp mot tjugofem grader varmt härinne. Det är alltid lika svårt att reglera vedåtgången i början av säsongen. Vi ska få frost under natten och nu är veden slut i vedlåren. Burr, vi leker nog vandrande filtar imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar