torsdag 26 september 2013

Giftigt



Magen krampar och det gör ont nästan hela tiden. Det är som att jag slickat på en flugsvamp. Jag letar i minnet efter något som kan ha orsakat det onda. För en kort stund hittade hjärnan på att vanligt smör letat sig ner i magen. Det har det inte gjort. Men det känns så. Jag som kände att det blev en bra dag, trött men inte tom. Nu river det inombords igen, lika ont som igår, av helt andra orsaker.

En promenad genom en kylig bokskog, vackraste golden retrievermamman i koppel. Bästa sällskapet. Hon och jag och skogen. Lugnt och tyst och nära. Vi gick en timme, sen tror jag att mamma hund började sakna sina valpar. Lika bra det, jag behövde vila. På hemvägen stannade vi till och beundrade den vackra lönnen, klädd i alla mina favoritfärger. Mot en klarblå septemberhimmel. Jag beundrade naturen och hunden bökade efter sorkar. Precis som det ska vara en kall höstdag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar