måndag 16 september 2013

Afternoon tea i skogen

Barnen var väldigt fikasugna igår. Dessutom skulle det inte vara fika hemma utan på lokal. På Facebook såg jag två fina bilder som Anette, ägare av Kuskahusens gårdshotell, lagt upp. En bild på teutbud och en bild på det vackra buffébordet. Jag ringde och frågade om de kunde erbjuda mjölkproteinfritt. Några meningar senare och jag log från öra till öra. De skulle baka scones till mig och dottern.

En timme senare var vi på plats mitt ute i skogen. Kuskahusen ligger vid Verkasjön, Andrarum. Inte alls långt från Christinehofs slott eller Alunbruket. Brösarp är ett bra riktmärke för er som bor lite längre bort. Vi var tre sällskap i lokalen (ägarnas gamla bostad) och i ett av de andra sällskapen fanns bekanta till oss. Förutom scones fanns det två sorters snittar och chokladmuffins till mig och dottern. Specialbakat för oss. Det kallar jag fin service! Dessutom kunde vi njuta av spickeskinka, hemgjorda marmelader och lakritsmaränger.

En timme senare stod magarna i alla fyra hörn och det var dags att åka hem igen. Afternoon tea i skogen är ett hett tips till er fikasugna i sydöstra Skåne.
Kuskahusens gårdshotell
Afternoon tea

3 kommentarer:

  1. jag såg också bilderna Anette hade lagt ur o var så sugen, men jag tyckte att hon skrev att det var fullt därför struntade vi i det :(
    Nåja, kommer väl fler tillfällen.
    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Härligt, och va fint att de bakade speciellt för er, det är ju just sådant som gör hela skillnaden.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt det lät och ser ut. Tack för tipset. Kram

    SvaraRadera