lördag 24 augusti 2013

Gnällstund

Dottern hämtades tidigare från förskolan igår, hög feber. Hon yrade och kände inte igen mig. Mormor och morfar fick hämta storebror på fritids och kvällens planering ställdes in.

Min högerarm har fått två brännmärken efter att matfett flugit upp från stekpannan. Dottern somnade i soffan och sonen kom sent i säng, väldigt mörkrädd. Jag har legat vaken stora delar av natten för att hålla koll på den fyrtiogradiga lilla tösen intill mig. Klockan sex ville liten gå upp men jag var helt snurrig då, det kändes som en rejäl bakfylla. En timme senare gav jag upp och vi gick ner. Glansiga ögon och en temp på trettionio, dottern var i mellanläge. När jag satte ner henne på golvet small det till till vänster i ryggen på mig.

Så, här går jag omkring. Att sitta gör ont, det är nästan som att ha värkar, fast i ryggen. Dottern ligger i soffan och vilar, sonen viker pappers figurer och maken är i skogen. Det kan bli en lång dag.

Slutgnällt.

2 kommentarer:

  1. Bara gnäll på! Ut med det!:-) Men herregud, ska sjuk- och febereländet sätta fart nu igen? Det tycker jag ni har fått mer än nog av så länge jag känt dig. Håller tummarna för att det inte blir värre än nu i alla fall. Ha en fin helg, vännen! Kramis

    SvaraRadera
  2. Söta goa du. Skickar dig en megastor kram <3

    SvaraRadera