onsdag 29 maj 2013

Ett tips

Idag är det grått och svalt, bara tio grader ute. Regnet har slagit ner över oss och jag tänker att det vill ta igen vad som inte föll i lördags.
En regnig förmiddag i Vanstadtrakten.
Det mörka rivet och sliter idag. Försöker putta omkull mig och slingra fast långa rankor över armar och ben. Jag vacklar till men får fotfäste igen. Söker ljuset och fågelsången, ignorerar det otrygga.

Jag tänker på något vackert och vill ge er ett restips. På ön Jura finns en plats som heter The Walled Gardens of Jura. Mitt inne i skogen tornar höga väggar upp sig och döljer insidan. En insida så vacker att jag ofta tar mig dit med tankarna för att få ro. Där finns en trädgård med ett helt annat klimat än vad utsidan har. Växter brer ut sig och bjuder på en underbar föreställning.

Om du någon gång åker till Skottland och har vägarna förbi Jura, missa inte tillfället att bli en smula förälskad. Som jag blev.

2 kommentarer: