torsdag 21 mars 2013

Ös på ba'

Hur mycket snö kan det komma? Tidningen gjorde en jämförelse med nu och samma tid förra året. Den 27:e mars 2012 hade vi 20 grader varmt. Nu har vi 3 minusgrader och en massa snö. Mina föräldrar landade på Kastrup imorse. De har spenderat de senaste två veckorna i Indien. I sol och värme och inte så stora bekymmer. Välkomna hem! Hem till kyla och snö och skottning och hala vägar och vardag.

Påsk om en vecka. Jag hade gärna packat en väska och lämnat landet så länge snön ligger kvar. Hjärnan blir förvirrad av vädret. Tidningarna som dimper ner i brevlådan påstår att "nu är äntligen våren här" och "dags att plocka fram utemöbler och grill". Utemöblerna står kvar sen förra sommaren. Grillen är insnöad i förrådet och snösläden och pulkorna är framtagna igen. Nästa helg ställer vi om klockorna till sommartid. Jag tänker ställa om klockorna till "tid", det får räcka med tre bokstäver.

Hur klarar ni av att vintern vägrar släppa greppet om oss? Att vårkänslorna lagts på is och istället ersatts av ett evigt suckande.

Innergården
En varm kompis
Baksidan/framsidan, trädgårdssidan

2 kommentarer:

  1. Ja...jag klarar dåligt av det, har en orosklump i magen hela tiden, varför vet jag inte, men jag är övertygad om att det är vädrets fel. Puss på dig min sköna

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du verkar ha en mysig kompis. Vill ha. :)
    Någon måste blåsa bort all snö från stränderna de närmaste dagarna. Vi behöver komma igång med framsidan till min bok.

    SvaraRadera