onsdag 6 mars 2013

Den ger inte upp

Solen, den underbara. Allt blir vackert och känslorna flödar ur varenda kropp, liten som stor. Ett fönster står öppet och släpper in både solsken, frisk luft och fågelsång.

Jag har gråtit och sovit och kämpat mot huvudvärk. Kan det vara så att den här dagen känns lite ljusare, lite bättre? Vi säger att det är så. Naglarna målades ljust rosa och ett par smycken valdes ut. Det är det lilla som förstärker i det stora. När sinnet vänder sig det minsta åt rätt håll gäller det att följa med och inte vända tillbaka.
 
Nu gör jag en kopp kaffe, sjunker ner i soffan och sätter igång en film. Niceville, jag tyckte om boken och förväntar detsamma om filmen.
 

2 kommentarer:

  1. Åh, vad jag tyckte om den filmen!

    SvaraRadera
  2. Tänk vad lite nagellack och smycken kan hjälpa en lite på traven. Jag brukar gå till frisören (oavsett om jag behöver det eller inte...) och så sätter jag på mig finaste skorna. Då är det som om det är lättare att andas, att leva. Stor kram till dig!

    SvaraRadera