tisdag 22 januari 2013

Heta känslor

Feber, allt handlar om feber. Sonen vaknade het som en kamin. Feberfri igår och över 39 idag. Två samtal till vården resulterade i mer febernedsättande och nässpray.

Jag vaknade med en sprängande huvudvärk och ganska hög feber. Soffläge, mycket vila och mycket vätska. Maken vabbade fram till klockan två och det är jag väldigt tacksam för. Han har planerat den här eftermiddagen och kvällen i ett par månader och det skulle varit jättetråkigt om den ställdes in.
Dottern är rastlös men faktiskt ovanligt lugn. Nu på eftermiddagen har humöret knakat till och gnälltonerna blivit fler. Jag tror nästan att vi kommer att somna tillsammans ikväll. Jag och barnen i stora sängen. Bara för att göra det så lugnt som möjligt.

Imorgon ser jag fram emot att låsa dörren efter febern och istället välkomna energi och stora leenden. Vi säger så, va?


2 kommentarer:

  1. Jag vill tro på de två sista meningarna. Det räcker nu.

    SvaraRadera