onsdag 12 december 2012

Hemvägen med sällskap av Musikhjälpen

Jag är halvt avdomnad i nederkäken. Dagens tandläkarbesök gick bra trots att jag klev in i rummet med iskalla och darrande händer. Tandläkaren är en klippa, lugn och trygg och väldigt empatisk. Det blev ingen rotfyllning idag, tanden fick mer medicin och kommer förhoppningsvis att vilja hjälpa sig själv under ett par månader. Känslig som jag är blev extra mycket bedövning lagd och det blir alltid så fånigt efteråt när jag står i kassan och skrattar och nästan dreglar på grund av domningen.

Dimman låg tät när jag körde till Sjöbo och den låg kvar nästan hela vägen hem igen. Solen vann dock och bröt genom så att det bara klack till i hjärtat av glädje. Bättre känsla än den som uppstod när jag stod i Anklamkorsningen och insåg att en stor lastbil framträdde ur dimman och min bil stod bara och spann på isen. Pust, jag var inte speciellt tuff då. Lastbilschauffören blev nog arg, han tvingade ut mig i vägkanten så att han kunde tränga sig förbi trots att mitträcket sitter fast förankrat i marken. Snö och halka och dimma är ingen bra kombination.

Ni glömmer väl inte bort att lyssna på Musikhjälpen i P3? Eller är det så att svt-play står igång hos dig? Jag lyssnar så mycket jag bara har tid att göra. Jason, Gina och Kodjo är en fin trio som underhåller på bästa sätt. Idag, den 12/12 -12,  när klockan slog 12:12:12, skickade jag ett sms till 72999, med texten "50 Ultimatum 182 Absolum". Det är det minsta jag kan göra i den här insamlingen för alla världens barns rätt till rent vatten. Vill du också ge ett bidrag? Skicka ett sms till 72999 och skriv antingen 50, 100 eller 200, följt av en låt du vill höra och vilken artist det är som framför den.

Här under bjuder jag på några fantastiska bilder från bilresan hem idag. Kallt, gnistrande och alldeles underbart.





1 kommentar:

  1. Skönt att ha en trygg tandläkare. Måste ha varit härligt att ha besöket avklarat. Hur firade du?
    Just nu vill man helst inte vara ute och slira på vägarna med bilen.
    Jag njöt av solen i eftermiddags. Måste ta tillvara på stunderna när den kommer på besök.

    SvaraRadera