tisdag 4 december 2012

Bubbel

Jag är trött och bubblig. Lilla tösen kräkte sent igår och det blev uppståndelse för tre av fyra familjemedlemmar. Svårt att komma till ro efteråt, tankarna virvlade åt alla håll. Jag sov på en madrass i dotterns rum för att vara tillgänglig. Kvart i ett ramlade sonen ur sängen och alla vaknade till, eller rycktes ur tankarna.

De stunder jag sovit i natt har jag frusit, fleecefilten räckte inte till och därför kröp kroppen ihop i fosterställning. Sned och trött mamma. Storebror vaknade alldeles för tidigt och är trött. Pappan har sovit knappt han med men dottern vaknade pigg som en studsig lärka. Nu börjar hon säcka ihop och har hamnat under en filt i soffan. Det blir inte många knop idag. Magar bubblar och tankar virvlar.

Jag har hjärnan inställd på lycka, frisk familj och trygghet. Plus jul. Allt är ju bra. Och snön faller, blöt och tung.


3 kommentarer:

  1. Krya på sig till lilla A! Usch, hoppas det är fort övergående och att ni andra klarar er.
    Mysigt med snö i alla fall, här har vi fått en halvmeter nu så barnen är överlyckliga! Lite kallt men hellre det än slask och plusgrader.
    Hoppas ni får en mysig dag under filten.

    SvaraRadera
  2. Åååh! Jag sänder varma tankar och kramar!

    SvaraRadera
  3. Krya på er! Kram

    SvaraRadera