söndag 23 december 2012

God Jul

Jag är egentligen ganska avslappnad. Någonstans inom mig finns lugnet, det ska fram innan sömnen tar över. Den här dagen har varit allt utom lugn. Jag har varit stationerad i köket och gått med bestämda steg in till vardagsrummet där barnen bråkat. För det är vad de två gjort idag, bråkat. Skrikit och retats och sagt emot mig och maken hela tiden. Vi har slitit vårt hår och bitit oss i läppen för att inte explodera alldeles för mycket. Föräldrar som vill få klart allt så att julaftonsmorgon kan glittra så där vackert och lovande som det gjorde när vi var barn. Barn som är så exalterade över morgondagen med allt vad det innebär, att de inte kan göra annat än härja. Kombinationen föräldrar och barn är inte helt rolig. Men nu är det kväll och barnen sover alldeles strax. Julklapparna ska bäras ut i förrådet, vedlåren ska fyllas och huset ska plockas rent från allt som släppts rakt ner.


För att hitta ännu mera julro tar bloggen en paus på några dagar. Jag vill önska alla Er en synnerligen God Jul, tillsammans med familj, vänner, arbetskamrater, bättre behövande, eller för er själva. Skratta mycket, ät gott, andas in atmosfären och sprid kärlek.

 

1 kommentar:

  1. Tack, detsamma fina Sandra! Hoppas ni fick en rofylld jul. :-)

    SvaraRadera