torsdag 6 december 2012

09:00 & 14:00

Jag är så tacksam när jag ser hur vackert och orört det är i mina omgivningar. En kort tur på två mil längs vägar som är tungt trafikerade från kontinenten och vidare upp i landet visar på de fula spår trafiken lämnar efter sig. Längs vägen hem till oss ligger snön vit och krispig och glittrande. De enda spår som finns är från djur, fåglar eller barn som har roat sig i allt det vackra. Visst lämnar trafiken spår här också men det är inte alls i samma mått som på de stora vägarna. Dessutom är jag hemmablind och orubbligt partisk. Ända sen den dagen vi såg huset på Hemnet har jag älskat läget. Det spelar ingen roll vilket väderstreck jag tittar åt, vackert och vilt överallt.

Min mobilkamera står för bilderna och jag är glad över att kunna fånga livets goda med grädde på toppen.  De tre översta är tagna runt klockan nio i förmiddags och de två understa är tagna vid två-tiden i eftermiddags. Och ja, jag måste ha solen med på bilderna. Det är den som gör allt vackert. Bortsett från allt annat vackert här i livet.






3 kommentarer:

  1. Så otroligt vackert. Magiskt. Det ser nästan ut som ni bor i en sagovärld :)
    Ha en riktigt fin fredag,
    kram Lina

    SvaraRadera
  2. Riktigt fina, vintriga bilder! Hoppas ni får behålla snön ett tag nu så att ni också får en vit jul, det är ju så mysigt. Här vräker snön ner idag. :-)

    SvaraRadera
  3. Visst är det magiskt med kombinationen orörd snö och sol. Fina bilder du tagit.

    SvaraRadera