tisdag 4 december 2012

+-0


Jag är fylld med ren och frisk luft. Att bara vara inne gör mig mer trött än vad som är nödvändigt. Temperaturen ligger på nollan och det är tungt och lite mörkare ute. Snön faller från grenar och tak och småfåglarna har flugit sin kos. I det ena syrensnåret har rådjuren lämnat tydliga spår efter sig när de gått både till och från fallfrukten. Det är vackert ute. Perfekt bygga-torn-under-träsko-väder.

(Jag glömde bifoga två bilder när jag skrev inlägget via mobilen, de skulle ni ha sett.)

1 kommentar:

  1. Det låter verkligen helt magiskt när du skriver:)
    Jag ska beskriva Malmö just nu, så fint jag kan.
    Blåsten får det gråsvarta snöslasket att virvla upp i vackra formationer. Den isiga kölden går förbi alla kläder och rakt in i märgen ... ;)
    Jag blir ofta väldigt trött av kyla ... Vet inte riktigt varför. Många blir pigga, men jag behöver ofta vila efteråt. Men under tiden är det otroligt härligt:)
    Ha en underbar dag på alla vis,
    Kramar Lina

    SvaraRadera