onsdag 21 november 2012

Superoptimoptitoptiskt

Jag är glad ner i tåspetsarna! Tre klappar kvar att köpa, sen är det klart och fixat med sånt. Alldeles nyss klickade jag hem den sista önskningen via ett leksaksföretag. I förmiddags åkte jag till Ystad för att hämta linser och då passade jag på att göra några klipp. En sväng till meckat en bit norrut på väg hem gjorde min dag då jag hittade ännu några klappar. Detta innebär att den ångest och stress som förra årets julfix och trix fick mig att känna nu redan kan gå och lägga sig i en mörk håla någonstans. Jag ska sjunga, göra julgodis, äta pepparkakor och sörpla glögg för fullt i december. Håhåjaja.



Någonstans inom mig har en dörr öppnats. Den har jag lirkat med länge men nu är den öppen. "Lycka" står det på utsidan. Och lycka är vad jag känner. Inte konstant men precis så där mycket att jag ler mer än vanligt, skrattar åt simpla vardagsfadäser och njuter av att känna de små stickiga dropparna i den tjocka dimman.

Pangfenomenaliskt!

3 kommentarer: