tisdag 6 november 2012

Stämningsfullt

Jag är väldigt nöjd med den nya ljusslingan i sovrummet. För fyrtio kronor har jag skapat stämning genom att hänga upp slingan med de bleka ljuskulorna på den gamla konstplanschen. Maken har inte sagt något än och det har faktiskt gått fyra dagar redan. Han kanske inte håller med men tystnad är samma sak som ett okej.


Idag har jag och dottern varit uppe i skogen hos N. Vi har njutit av miljön, fikat sockerstinna kakor, pratat, skrattat, ätit goda köttbulle- och rödbetssalladsmörgåsar och rullat runt i huset. Vi åkte hem precis i rätt tid för att möta upp storebror vid bussen. Tösen sov en stund i sin säng och då passade grabben och jag på att pyssla en stund. Klippa och klistra och strössla glitter och tejpa och glitterlimma och bli irriterade och berömmande. Behövligt. Sonen var väldigt nöjd, det blev ingen gympa i skolan idag. Enligt honom blev det en riktigt bra skoldag.

Den här kvällen har jag nattat barnen på egen hand igen. Lärdomen från igår blev att ta med sonen upp på en gång. Han låg i dubbelsängen och spelade Bad pigs under tiden som jag nattade lillasyster. Sen läste vi Tintin och hade frågestund innan det var dags att släcka för natten. Jag satt kvar länge, till andetagen var tunga och jämna. Trygga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar