torsdag 1 november 2012

Lite mer

Jag är redo för en stunds avslappning. Stackars lilla tösen brände sig på grötvispen. Hon ville hjälpa till att röra och med en tvåårings vilda rörelser går det fort. Lite för fort. Gröten skvätte rakt ner på lilla handen och jag kunde riktigt känna hur ont det gjorde. Bort med grötrester och på med en massa kallt vatten. Gråt och tårar, tårar och gråt. Så bra att vi har kylpåsar i kylen, iskalla. Det hjälpte tillräckligt länge för att gröten skulle hinna ätas. Sen gjorde det ont igen. Gråtkram i soffan, länge länge.

Jag bar upp dottern till sängen för att lugna henne och få henne att komma till ro. Gråten slutade inte och mina öron klarar bara en viss mängd ljud. I med öronproppar och sen klappade jag vidare. Till slut somnade hon, med handen på ispåsen. Och vaknade igen, ledsen. Mer klappande och efter ännu en stund vågade jag mig ner. Nu ska jag köra en kort avslappning så att jag är redo för resten av dagen och det efterlängtade besök som kommer sent ikväll.

Handen på kylning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar