onsdag 7 november 2012

Happy happy

Jag är jätteglad! Morgonen började bra här hemma. Kaminen kom igång, Obama vann, barnen vaknade till utan större gnissel och sonens lämning vid bussen gick som en dans. Dottern roade sig själv på bästa vis (genom att dra in mig i lekarna) här hemma innan det var dags att åka till förskolan och jag bubblar inombords av all positiv energi som genomsyrat den här morgonen. Givetvis ska resten av dagen fortsätta på samma vis och ett väldigt stort plus är att solen skiner och färgar världen vacker.


Sista dosen kortisondroppar i ögonen togs före sänggåendet igår och som vanligt vaknade jag under natten och fick "handblinka". Inga tårar produceras och därför fastnar ögonlocken mot ögongloberna och det är lite obehagligt. När jag väl hjälpt ögonen att blinka kompenserar kroppen de uteblivna tårarna med en hel massa nya och då svämmar det över. Förhoppningsvis försvinner det nu när jag är färdigbehandlad.

Fortsättningen av den här dagen bjuder på samtal med I i Sjöbo. Påfyllning av kylskåp och frys och någon slags planering av middag. Ikväll ska jag och mamma åka iväg på äventyr tillsammans, vad vet vi inte än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar