lördag 10 november 2012

Doften av clementin

Jag är ledsen i minnet. Fick alldeles nyss reda på att en lekkamrat från barndomen gått bort. Han fick en hjärnblödning, inte ens fyrtio år in i livet. Skört, ofattbart, skrämmande och oberäkneligt. Livet. Mina tankar går till familj, vänner och alla andra som berörs av detta ofattbara.

Livet är samtidigt underbart och älskvärt. Mitt i dagen, i bilen, sonen skalade en clementin och jag blev varm i benen av doften. Lyckokänslorna vällde in över mig. Doften av clementin är som att kramas över hela kroppen och i alla sinnen. Där i bilen satt jag och log och tog in så mycket doft som det bara gick. Att samtidigt se underbara höstlöv utanför fönstret och ha resten av familjen nära gjorde stunden till något magiskt.

Lev, njut och skratta. Livet är skört, livet är underbart. Livet är ditt.

1 kommentar:

  1. Usch vad hemskt! Jag njuter lite extra av livet idag. Kramar

    SvaraRadera