måndag 29 oktober 2012

På tur i vården

Jag är diagnostiserad. Ett tidigt samtal till vårdcentralen gav mig en akuttid hos läkaren klockan halv tio. Ingen praktik idag inte. Läkaren kunde inte se vad som var fel, men med tanke på min nedsatta syn ringdes ögonmottagningen i Ystad upp. Med remiss i handen satte jag mig i bilen och körde från Sjöbo till lasarettet i Ystad. Diverse undersökningar klargjorde att jag är allergisk mot mina månadslinser. Det hade jag aldrig kunnat gissa. Glasögon i en månad innan jag börjar med linser igen, engångs istället för månadsvarianten. Det är antagligen proteinet i linsen jag inte tål.

Kortisondroppar på recept, tyvärr fanns de inte på apoteken i Tomelilla så jag får vänta till imorgon eftermiddag. Använder slut den första antibiotikakuren så länge. Så fort allergireaktionen gått över kommer jag att börja se normalt igen. Skönt.


Lilla tösen börjar få långt hår, det syns på bilden. Vi tog en snabb gungning på lekplatsen innan det blev hemfärd. Det är en kall dag då det regnar småspik. Nu njuter vi i soffan med fika och Pippi. Kaminen gör oss varma och gosiga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar