måndag 1 oktober 2012

Oktoberbrasa


Jag är utvilad idag. Dottern sov hela natten och äntligen har febern gått ner. Vi har en lugn hemmadag och det enda som väsnas är fåglarna utanför fönstret. Det är den första oktober och för en stund sen slog det mig att det inte ens är två månader till första advent. (Om nu maken min läser detta kommer han att sucka och skaka på huvudet samtidigt som han tänker "åh, nej, inte redan".)

En del av dagens att göra är matsedel för två veckor. Än så länge står det inget alls på listan. Däremot håller jag på att fylla lappar med olika maträtter som funkar med familjen. Det är verkligen svårt. Mjölkallergi, icke köttätare, kräsenfisar och gärna så lite disk som möjligt.

Nåja, det löser sig alltid. Ensidig kost är bättre än ingen kost alls. Det finns tio säkra kort och då har vi vardagarna klara för två veckor i taget. Däremot behöver jag ta tag i lunchen, vi är hungriga. Kaminen ska också få sig en munsbit så att den inte slocknar av tristess.

1 kommentar: