tisdag 9 oktober 2012

Nu får det vara färdigshoppat

Jag är glad! Efter ett mycket givande möte i Simrishamn tog jag vägen förbi Komstad skor för att titta på ett par nya gummistövlar. Det fanns massor att välja mellan och jag provade i en evighet. Tyvärr fanns den nya Vikingvarianten bara i babyrosa och dessutom kostade den hur mycket som helst. På den nedre bilden syns det paret jag valde istället. Gumistövelsköna och enkelt svarta. När jag ändå var i skobutiken passade jag på att kolla efter ett par "mellanskor". Såna som ska passa när det är vår eller höst och därför klara av ett blött väderomslag. Jag stod till slut med två par i handen. Ett par walkingskor (samma variant som jag köpt vid två tillfällen tidigare, fast svarta den här gången) och ett par dubbelsnygga skor som skrek mitt namn så fort jag tog i dem. De satt som en smäck och kunde inte varit bättre, såvida de inte kunnat fås i absolut vattentät modell. Jag haffade en ur personalen och bad henne säga för- och nackdelar med de båda paren. Hon tyckte att de var lika bra i vattentålighet men sen vad det helt upp till vad jag skulle ha dem till. Dessutom tyckte hon att de senare var mycket snyggare - och gick sin väg. Jaha, välja bort ett par? Hjärtat vann, jag har alltid velat ha ett par snygga skinnskor som åldras till det skönare och som jag kan känna mig helt och hållet hemma i.

Just nu sitter jag med skorna på mig och njuter. De var kostsamma (egentligen vill jag skriva dyra) men om de sköts om på rätt sätt kommer de att hålla i många år.

Mina nya och underbara Rieker.

Ett par svarta gummistövlar.
Det givande mötet i Simrishamn innebär att jag redan på måndag kommer att ha ett ställe att passa tider till. Systembolaget är mitt nya bollplank.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar