lördag 6 oktober 2012

Missonis armband och jag

Jag är en av alla de personer som köpt det rosa armbandet till förmån för bröstcancerforskning. Vilken fantastisk grej att både göra en snygg accessoar och sen donera en stor summa till något så viktigt som cancerforskning. Bra Missoni & Lindex!


Efter att ha varit hemma med ett eller två barn i åtta dagar kändes det som en trisslott att få förslaget att ta en egen stund denna lördagförmiddag. Jag styrde bilen mot Ystad där det regnade lika mycket som här hemma. Anledningen till att det blev Ystad var att mina glasögon släppt lite i glas-båge-fästena. Dessutom ville jag beställa månadslinser. Nog för att endagslinser är bra, men när man som jag är snål/ekonomisk blir det mest glasögonbärande istället för lite av varje. Nu kan jag välja mellan glasögon och månadslinser, eller att ha endagslinser vid speciella tillfällen.

Inne på H&M träffade jag på bästa vännen Linda. Hon gör alltid mig glad! Jag shoppade - till barnen. Vantar och fleecetröja till dottern och en huvjacka till sonen. Armbandet från Missoni lockade in mig på Lindex där jag även köpte ett nytt och smidigt paraply att ha med i väskan/bilen. Cafébiträdet inne på Snuggle vägledde mig till en god macklunch med en stor Chaisojalatte.

Nu sitter jag i soffan med hela familjen runt omkring. Det är lördagsgodistid och jag och sonen ska röra ihop en kladdkaka för att ha något gott till eftermiddagsfika. Ikväll gör vi Chili con carne med guacamole och tortillachips. Det är skönt att vara hemma med familjen igen. Det enda som behövdes var ett par timmar på egen hand där jag fick vara vuxen och rå om mig själv.

4 kommentarer:

  1. Skönt att ladda lite så orkar man igen :) Idag är vi med i Härligt hemma, Aftonbladets bilaga... Kram!

    SvaraRadera