onsdag 17 oktober 2012

Golvad

Jag är, mitt i allt som händer och som jag inte riktigt hänger med i, oerhört glad för det vackra laminatgolv vi valt till köket. I eftermiddags låg det klart och vi har känt med fötterna, händerna, ögonen och njutit av det mjuka underlag vi nu har att gå på. Klockan sju på morgonen igår fanns det fortfarande ett stort hål i golvet. Idag klockan tre på eftermiddagen låg det ett vackert golv i köket. Ett nytt rum på något sätt.
Pergogolv.


Det händer för mycket i mitt liv. Varken kropp eller hjärna hänger med. Orden ramlar bort och jag blir oerhört provocerad av ljud. En stor del av den energi jag har att spendera varje dag har under tre dagar gått åt till att hålla mig själv i balans istället för att gå av någonstans på mitten och låta tårarna välla ut. Jag skrattar agressivt och suckar frustrerat åt minsta lilla smula. För länge sedan sa en vis man "Även detta är övergående" och det är något jag återkopplar till under sämre dagar. När det blir alldeles för mycket kan jag inte återkoppla till något utan sugs istället rakt ner. Rakt ner och utan verktyg för stunden. "Backa tillbaka och se vad som finns nu och vad som behövs nu." "Swoosch" - rätt ner!

Imorgon kör jag till Simrishamn för det andra passet på praktiken/arbetsträningen. Jag andas djupt och är säker på att det blir en fin dag imorgon.

2 kommentarer:

  1. "This too shall pass". Så rätt men det hjälper kanske inte alltid att tänka på det. Hoppas du snart är i balans och får tillbaka harmonin. Golvet var verkligen jättefint, bra val ni gjort! Blir spännande att se hela köket sen när det är klart.
    Hoppas dagen blir bra!
    kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas dagen blir fin för dig. Jag känner igen det du skriver.. kram

    SvaraRadera