måndag 15 oktober 2012

Det ena och det andra


Jag är så inåt skogen trött och less nu. Idag började praktiken, det gick bra. Sämre gick det på ditvägen. Tre kraftiga nysningar fick mig att tappa fästet mot verkligheten och det blev tre stopp längs vägen. Det kändes som att jag stod upp i bilen samtidigt som jag satt bredvid mig själv - samtidigt som jag skulle hålla bilen på vägen. Otäckt.

När jag kom hem efter timmarna i Simrishamn fanns det ungefär ingen ork kvar i kroppen. Lagom till det var dags att möta barn vid skolbussen och hämta barn på förskolan bröt jag ihop och tårarna vällde fram. Så blir det.

Rörmokaren har varit här idag och satt nya rör i badrummet på nedervåningen. Vi har varit i Sjöbo och tittat på golv. Vi har stödhandlat i mataffären. Jag och maken har varit på föräldramöte på förskolan och sen har vi tömt köket på all lös inredning.

Imorgon kommer vår byggare hit för att påbörja golvläggning. Imorgon ska jag köpa golv och köksskåp ska köpas. Imorgon ska jag på möte när det blivit kväll och maken är på plats i huset.
Inatt ska jag sova. Jag ska inte slappna av förrän jag sover. Jag ska inte gråta. Inte. Jag håller. Jag ska inte oroa mig för dottern vars mage strulat rejält under eftermiddag och kväll. Jag ska segla bort i drömmarnas land och studera stjärnor som bara finns i det landet. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar