fredag 28 september 2012

På, eh, english

Jag är kanske lite konstig, som tänker de flesta ord på engelska. Om det kommer till ett läge då jag står och letar i hjärnan efter ett ord blir det oftast den engelska motsvarigheten som dyker upp. Så har det varit i många år och det är faktiskt ganska kul att hjärnan väljer ett annat språk. Å andra sidan är det inte alltid lika kul att stå där och inte få fram det enklaste lilla ord. Som när barnen vill ha svar på något och det enda de får till svar är "ehh, en sån där", eller något engelskt. Därför kändes det fantastiskt att läsa The Hunger Games på engelska. Därför är det kul att vi inte har någon textning till programmen på vår tv. (Inte lika kul när det är en fransk film och det enda jag förstår är artighetsfraser.) Just därför skulle jag vilja skriva på engelska. Men, jag är alldeles för rädd för att göra fel för att våga börja göra rätt. Någon dag kommer det. Hoppas jag.

1 kommentar:

  1. Jag är din make. Och jag är glad över att du har gett mig det förtroendet. Jag vill så gärna leva upp till mina förväntningar på mig själv för att ge dig det du är värd.
    Men trots att du pratar med mig just nu så stör du inte. Du förgyller min värld!
    [Internskämt] Så ta nu några fler bilder på maten så ska jag lägga mig här på soffan med min iPhone 82[/Internskämt]

    SvaraRadera